torsdag 21. august 2008

Abort..

Abort er blitt veldig vanlig i våre dager, og nå som Madeleine og Ruben har fått en liten en er jeg såå stolt over at de valgte den rette veien. Det er ikke bare bare å bli unge foreldre, men de kommer nok til å ta utfordringen på strak arm. :-) Hver dag blir det utført over 4000 aborter, bare i USA, og flere titalls-tusen rundtom i verden. Og jeg må spørre meg, hva tenker alle sammen på når de går å gjør dette som om det skulle være helt normalt? Personlig er jeg sterkt imot abort, med mindre fosteret er multi-handikappet og funksjonshemmet, da er det til barnets- og foreldrenes beste.
Alle de forskjellige måtene å abortere på er brutale, og for meg går ordet "abortlege" og "massemorder" fint under samme kategori. Om du er en av dem som syns abort er helt greit, burde du ta en titt på denne siden: www.abort.no , så håper jeg du begynner å tenke annerledes. Barna er tross alt vår fremtid, og som det står i bibelen: "Du skal ikke slå ihjel!"
Disse bildene kan være litt i det drøyeste laget, men likevel der det ikke ut til å komme innpå folk når man ser på de høye tallene over aborter hver år i Norge. Over ser dere rester av et foster som er 8 uker gammelt, deretter et foster på 12 uker og et på 22 uker. Og om du er den som tror at fosteret ikke er et barn før det er født, så burde du også ta en titt på nettsiden som nevnt over, å se under tittelen "barnet". Der ser man fosteret på ulike stadier under svangerskapet. Filmen "The silent scream" tar deg med på en abort fra fosterets synsvinkel, hvor de overvåker aborten med ultralyd. Du kan se fosteret prøver å komme seg vekk fra drapsredskapet som trenger inn i livmoren, og idet det treffer fosteret kan en faktisk se barnet åpne munnen for å skrike; The silent scream. Det er sterkt, og du kan begynne å grine. Bare for å informere om det på forhånd.

Abort er drap, det er min mening. Tenk på hvordan det kunne blitt. Hør sangen; "happy birthday"...

Love C.

3 kommentarer:

Christine sa...

Om du tenker over det, så er det litt ekkelt at du har innlegget om abort rett etter nyfødte Nicholas.. Just thought you should know ;-)

Anonym sa...

kan finnes mange grunnar til abort. ofte passar det seg dårleg med barn, og kanskje kjenner ikkje "mor" og "far" kvarandre. Kunne lett sagt det samme til deg før eg fekk sjå ein slik situasjon på nært hald!

Anonym sa...

Flott innlegg! Selv om foreldrene ikke kjenner hverandre så skal vel ikke barnet måtte bøte med livet?