mandag 18. august 2008

Første skoledag.

Ja, idag var det tilbake til skolebenken etter 8 uker med ferie. Vel, for det første kunne jeg lett hatt 8 uker ferie ekstra, og for det andre stod det ikke heeeelt til forventningene. Men hva kan man forvente uten Miriamen? Huff. Vår mannlige lærer viste jeg å være en mannsfigur nokså godt opp i årene, og den klassen som skulle bli helt ideel i mitt hode var ikke slik jeg hadde trodd. Men hva jeg forvente egentlig? Det blir vanskelig å være etterfølger etter fjorårets medelever og klassemiljø. Tror aldri jeg har kommet bedre overens i en klasse på såpass kort tid som ifjor. I år har vi til å med en gutt i klassen, eller, han dukket ikke opp idag, så hvem vet om vi forsatt bare er jenter. I år er vi 9 stykker i klassen, og mister vi "Mo" er vi 8, hvor 5 av oss er fra gamle-klassen. Men nok om det.

Idag etter skolen gikk jeg på ligningskontoret å fikk ut to skattekort, så nå skal jeg "betale skatt". De trekker nå 5%, og hvis jeg holder meg under frikort-grensen får jeg alt tilbake til neste sommer. :-) Jeg har også anskaffet nettbank. SUPERT! Nå kan jeg endelig shoppe uten å måtte stresse mamma hver gang. :-) Jeg kjøpte også en hettegenser til 80 kr på "Bik bok boden" ved skolestart-arrangementet i by'n. Veldig koselig at de holder slike ting for oss "studenter". helt knall med ting som er GRATIS!!!

Anbefaler forresten alle til å sjekke ut outleten til H&M!!! Der finner man alltid fine, billige ting. :-) Og husk å søk om stipend, alle som ikke har det ennå. :-) Nå skal jeg spise litt, også skal jeg ut til Tina og Madeleine. Vi får se hva vi finner på.
Hva skal dere finne på i solen?

2 kommentarer:

Unknown sa...

Er vel slik at alle blir skuffet over klassene første skoledag .. Men det kommer seg alltid til slutt ;-)) Du har forresten fått meg også til å skrive blogg :P Hehe .. www.charliotte.blogspot.com

Cecilie Amabel sa...

Hehe, det er godt at flere folk blogger. :-) Jada, man blir for vant til de nye omstendighetene. :-)